Omtale fra Den Norske Bokdatabasen
Boka tar sikte på å formidle ideer og metoder for kvalitetsutvikling i organisasjoner. Fremstillingen er bygget rundt temaene kvalitetsvedlikehold, kvalitetsforbedring og kvalitetsfornying og samspillet mellom disse. Boka tar spesielt for seg Deming-Ishikawa-tradisjonen. Med litteraturliste.
Omtale fra forlaget
Denne boken tar sikte på å formidle idéer og metoder for kvalitetsutvikling i organisasjoner. Fremstillingen er bygget rundt temaene kvalitetsvedlikehold, kvalitetsforbedring og kvalitetsfornying og samspillet mellom disse. Dette for å vise elementene i , og kanskje veien mot det totale kvalitetsengasjement. Fremstillingen forsøker å brette ut et visst mangfold, men favoriserer Deming-Ishikawa tradisjonen slik den er videreført av andre både i Japan og Vesten. Dette er en helhetlig tilnærming der en vektlegger systematiske forbedringsaktiviteter med bred deltakelse fra de ansatte. Boken er egnet som studiebok på høyskolenivå, som veileder for ledere, kvalitetsansvarlige og pådrivere i bedrifter og organisasjoner. Den kan også fungere som støttebok i intern opplæring. Jostein Lillestøl er professor i statistikk ved Norges Handelshøyskole og har i de senere år arbeidet med kvalitetsteknologi som fag. Han har hatt flere studieopphold i USA og Japan på feltet og har praktisk erfaring fra intern opplæring i industribedrifter.
Forlag Fagbokforlaget
Utgivelsesår 1994
Format Heftet
ISBN13 9788276740332
EAN 9788276740332
Språk Bokmål
Sider 298
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket0 bokelskere følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verket