Omtale fra forlaget
Bedre leseresultater står høyt oppe på ønskelisten i norske skoler. Erfaringer fra utlandet viser at den offisielle strategien med økt kontroll og større ytre press bare har begrenset effekt. Virkelig kvalitet i leseopplæringen krever derimot at skolen utvikler seg innenfra. Løsningen kan være å gi språk- og leseveiledere ansvar for å planlegge og koordinere leseopplæringen.
Denne boka handler om teorien bak språk- og leseveilederordningen og erfaringer med å implementere ordningen i en kommune. Den viser hvilke grep engasjerte skoleledere og dyktige språk- og leseveiledere tok for å sikre kvalitet i leseopplæringen på alle trinn. Forfatteren sammenfatter og kommenterer resultatene på en måte som andre kommuner kan dra nytte av.
Forlag Cappelen Damm akademisk
Utgivelsesår 2010
Format Heftet
ISBN13 9788202335120
EAN 9788202335120
Språk Bokmål
Sider 119
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket1 bokelsker følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verket