Omtale fra forlaget
REVIDERT UTGAVE KOMMER HØSTEN 2020
Livsmestringskompetanse - trenger vi det? Vi står overfor store globale utfordringer. Det er et økende behov for mennesker som kan regulere følelser og atferd, mestre egne tanker, og bidra til å skape gode løsninger i samarbeid med andre. Derfor er det et tankekors at psykiske lidelser er en av vår tids største samfunnsutfordringer. Barnehage og skole står i en unik posisjon til å forebygge psykiske lidelser, og samtidig høyne nivået av psykisk velvære i samfunnet. Men, dette krever at vi må gjøre endringer når det gjelder utdanningssystemets innhold og retning. Endringer som innebærer økt fokus på sammenhenger mellom kropp og sinn, og hvordan dette påvirker helse og livskvalitet. At man kan trene hjernen til sunne kontra usunne tilstander er relativt nytt i verden generelt, og innen pedagogiske retninger spesielt. Forfatterne ser på hvilken relevans nettopp viten om hjernens funksjoner har for pedagogisk praksis. Både når det gjelder pedagogers samspillskompetanse, og barn og unges livsmestringskompetanse.
Livsmestringskompetanse i barnehage og skole er en het potet i samfunnsdebatten. I denne boken gir forfatterne sitt bidrag til å integrere et fokus på psykisk helse og livsmestring som en del av opplæringen. Veiledning i hvordan, trinn for trinn, har de gitt navnet Pedagogisk BevissthetsTrening. Intensjonen er å styrke hvert enkelt individ, slik at vi er Kvalifisert for fremtiden!
Programmet i boken bygger på BevissthetsTrening som er vitenskapelig dokumentert.
Forlag Kolofon
Utgivelsesår 2017
Format Heftet
ISBN13 9788230016824
EAN 9788230016824
Språk Bokmål
Sider 169
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket1 bokelsker følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verket