Omtale fra forlaget
En av de store utfordringene for utdanningssektoren i Norge for tiden er å vite hvordan man skal forholde seg til kunstig intelligens. Denne boken gir noen foreløpige svar på dette.
Boken er bygd opp på følgende måte: Først ser forfatterne på hva kunstig intelligens er, og diskuterer på en kritisk, men innsiktsfull måte hva som skjer når elevene tar i bruk kunstig intelligens i arbeidet med lærestoff og oppgaver. Deretter forsøker forfatterne å se på muligheter og utfordringer knyttet til bruk av kunstig intelligens i skolefagene.
Hovedpoenget er at lærere trenger kompetanse til å ta stilling til hvordan kunstig intelligens kan brukes og ikke brukes i undervisning, og hvordan skolen kan redusere risikoen for at kunstig intelligens brukes på måter som hemmer elevenes læring. Denne innsikten gir denne boken.
Bokens redaktører er Eyvind Elstad og Karsten Korbøl. Bokens bidragsytere er Harald Eriksen, Tone Hagerup, Inge Olav Hauge, Jon Hoem, Martine Rekstad, Gro Vatne Røsland, Natali Seguí Schimpke, Kaja Granum Skarpaas, Dragana Surkalovic og Peter N. Aashamar.
Forlag Fagbokforlaget
Utgivelsesår 2025
Format Heftet
ISBN13 9788245058000
EAN 9788245058000
Språk Bokmål Flerspråklig Engelsk
Sider 271
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket0 bokelskere følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verket