Omtale fra forlaget
Er det slik at uro i barnehage og skole er negativt, mens ro er positivt? Gjennom ti kapitler tematiseres og diskuteres uro, lek og kreativitet i et kunstfaglig perspektiv. Sentrale spørsmål er: · Hvorfor er det viktig å være urolig? · Hvordan kan uro betraktes som en kreativ drivkraft? · På hvilke måter kan uro skape positive endringer i barns liv? · Kan kunstfaglige innfallsvinkler i arbeid med barn bidra til konstruktiv uro? Boka er skrevet for studenter i barnehage- og grunnskolelærerutdanningen, men bør også leses av lærere i barnehage og skole. Redaktørene Bjarne Isaksen og Anne Eriksen har med seg bidragsyterne Hilde S. Blix, Trine Hild Blixrud, Maria Dardanou, Gøril Figenschou, Bengt Haugseth, Trine Kampmann-Jensen, Bente Karlsen, Espen Rognli Olsvik, Anja Maria Pesch, Anne-Brit Soma Reienes, Sofie Ryan, Ingeborg Lunde Vestad, Torstein Unstad og Miriam Wiik.
Forlag Universitetsforlaget
Utgivelsesår 2022
Format E-bok
ISBN13 9788215056029
EAN 9788215056029
Språk Bokmål Nynorsk
Sider 158
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket0 bokelskere følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verket