Kunst og kunstpriser

Kapitals guide til norsk kunst og norske kunstpriser

av (forfatter) og Bjørn Li (forfatter).

Hegnar media 2001 Heftet

Boka presenterer over 50 norske kunstnere. Den forklarer hva som gjør kunstneren attraktiv, i hvilke perioder han eller hun utmerket seg og hva man bør være oppmerksom på for å unngå et dårlig kunstkjøp. De konkrete investeringstipsene i boken dekker alt fra Adolph Tidemands søndagsbønder til avantgarde fotografi. I tillegg finnes detaljert prisstatistikk for hver enkelt kunstner. Boka inneholder også en introduksjon til kunstmarkedet generelt, med konkrete råd om første- og annenhåndsmarkedet, grafikk, forfalskninger, og betydningen av de forskjellige kunsthistoriske epoker. Boka er egnet for både profesjonelle kunstinvestorer og for den mer beskjedne samler.

Kunst og kunstpriser .
Kapitals guide til norsk kunst og norske kunstpriser
Det finnes knapt noen hyggeligere og morsommere investering enn kunst. Ved hjelp av denne boken kan man sikre seg at investeringen også er lønnsom.
Over femti norske kunstnere blir presentert i underholdende og lettleste kapitler. Hvert kapittel forklarer hva som gjør kunstneren attraktiv, i hvilke perioder han eller hun utmerket seg og hvordan man unngår et dårlig kunstkjøp. De konkrete investeringstipsene i boken dekker alt fra Adolph Tidemands søndagsbønder til moderne fotografi.
I tillegg finner leseren detaljert prisstatistikk for hver enkelt kunstner - et must før man selv velger å by på auksjon eller kjøpe i kunsthandel.
Boken inneholder også en informativ introduksjon til kunstmarkedet generelt, med konkrete råd om første- og annenhåndsmarkedet, grafikk, forfalskninger, og betydningen av de forskjellige kunsthistoriske epoker. Her finnes viktig informasjon for både profesjonelle kunstinvestorer og for den mer beskjedne samler.

Forlag Hegnar media

Utgivelsesår 2001