Omtale fra Den Norske Bokdatabasen
Forfatterne av denne boken mener at læring for voksne blir viet for lite oppmerksomhet, og fremmer derfor forslag til hvordan Norge kan fremstå som et foregangsland for voksnes kvalifisering. Boken henvender seg til alle som er opptatt av kunnskapssamfunnet og voksnes kvalifisering.
Omtale fra forlaget
Hvordan Norge kan fremstå som et foregangsland for voksnes kvalifisering?
Det hevdes at den menneskelige ressursen utgjør 80 prosent av vår nasjonalformue. Kunnskapssamfunnet forutsetter at denne ressursen vedlikeholdes og utvikles. Det skjer først og fremst ved kontinuerlig kvalifisering gjennom hele livsløpet. Slik kvalifisering er satt i system for barn og unge, mens voksne langt fra har vært viet samme oppmerksomhet. På slutten av 1990-tallet så man for seg et gjennombrudd for voksnes læring, ved den vedtatte Kompetansereformen. Forfatterne peker på at noe gjennombrudd ikke har skjedd, og de trekker fram viktige årsaker til dette. Med bakgrunn i disse erfaringene og sitt eget arbeid på området fremmer forfatterne forslag til hvordan Norge kan fremstå som et foregangsland for voksnes kvalifisering.Forfatterne har lang erfaring fra arbeid med voksnes kvalifisering, både i høyere utdanning, studieforbundene og den offentlige voksenopplæringen.
Forlag Gyldendal akademisk
Utgivelsesår 2010
Format Heftet
ISBN13 9788205406957
EAN 9788205406957
Omtalt sted Norge
Språk Bokmål
Sider 151
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket0 bokelskere følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verket