Omtale fra Den Norske Bokdatabasen
Boken presenterer og diskuterer ulike sider ved implementering av den nye læreplanen ut fra forskjellige tematiske innfallsvinkler: Elevvurdering, inkluderingsbegrepet, rektors rolle i planarbeidet, kunnskapssynet i læreplanen og fagdidaktikken i den samiske versjonen av læreplanen. Har litteraturliste.
Omtale fra forlaget
Ny kunnskap om Kunnskapsløftet! Boka presenterer og diskuterer ulike sider ved implementering av den nye læreplanen ut fra forskjellige tematiske innfallsvinkler; elevvurdering, inkluderingsbegrepet, rektors rolle i planarbeidet, kunnskapssynet i læreplanen og fagdidaktikken i den samiske versjonen av læreplanen. Forfatterne arbeider med et felles forskningsprosjekt, "Tilpasset opplæring, spesialundervisning og fagdidaktikk ved innføring av Kunnskapsløftet" (TOPFAG). Prosjektet er finansiert av Norges Forskningsråd og Høgskolen i Finnmark og er en del av programmet "Praksisrettet FoU i barnehage, skole og lærerutdanning". Empirien i de seks artiklene er hentet fra Finnmark. I tillegg til bidragene fra redaktøren Sidsel Germeten har boka artikler av Mikkel Anders Bongo, Ann Elise Rønbeck, Mirjam Harkestad Olsen og Torill Solheim, alle med tilhørighet til Høgskolen i Finnmark.
Forlag Eureka forl.
Utgivelsesår 2009
Format Heftet
ISBN13 9788273892126
EAN 9788273892126
Serie Eureka forskningsserie (2-2009)
Språk Bokmål
Sider 144
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket1 bokelsker følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verket