Omtale fra Den Norske Bokdatabasen
Boka er en sosiologisk nærstudie av hvordan synet på pedagogikk og kunnskap har utviklet seg i den videregående skolen gjennom de store reformene Reform 74 og Reform 94. De ulike kapitlene tar for seg reformer og skolefag før Reform 74, likhets-, nytte- og frigjøringsidealer i Reform 74 og pedosentreringen av videregående skole, kunnskapssyn og kunnskapslegitimering i forhold til de to reformene, det elevsentrerte kunnskapssynet og dets legitimitet, marked, moral og romantikk i Reform 94 og det nye sosialiseringsparadigmet i videregående skole. Har litteraturliste og stikkordsregister.
Omtale fra forlaget
Boka er en sosiologisk nærstudie av hvordan synet på pedagogikk og kunnskap har utviklet seg i den videregående skolen gjennom de store reformene Reform 74 og Reform 94. De ulike kapitlene tar for seg reformer og skolefag før Reform 74, likhets-, nytte- og frigjøringsidealer i Reform 74 og pedosentreringen av videregående skole, kunnskapssyn og kunnskapslegitimering i forhold til de to reformene, det elevsentrerte kunnskapssynet og dets legitimitet, marked, moral og romantikk i Reform 94 og det nye sosialiseringsparadigmet i videregående skole. Har litteraturliste og stikkordsregister.
Forlag Abstrakt
Utgivelsesår 2007
Format Heftet
ISBN13 9788279352297
EAN 9788279352297
Språk Bokmål
Sider 329
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket2 bokelskere følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verket