Kunnskap til hva?

om religion i skolen

av (redaktør), Kristin Hatlebrekke (redaktør) og Hildegunn Valen Kleive (redaktør).

Akademika 2013 Heftet

Ingen bokelskere følger dette verket.

Kjøp boken hos

Kjøp boka hos ark.no

Omtale fra forlaget

Hvor nøytral skal en RLE-lærer være? Er toleranseidealet oppnåelig? Hvordan kan man drive dialog i RLE-faget? Hva trenger elvene å lære om religioner og livssyn? Er skolen blitt helt sekulær? Dette er noen av spørsmålene som drøftes i denne boka om religionsfaget i skolen. Først presenteres undersøkelsen RLE på Sunnmøre, som handler om sunnmørslæreres syn på danning i faget, på kontekstualitet, arbeidsmåter og egen lærerrolle. Deretter følger artikler som tar opp ulike aktuelle spørsmål knyttet til religion i skolen. Artikkelforfatterne, Bente Afset, Kerstin von Brömssen, Ragnhild Fauske, Kåre Fuglseth, Kristin Hatlebrekke, Elisabet Haakedal, Olav Hovdelien, Hildegunn Valen Kleive, Arne Redse og Njål Skrunes, har alle brei erfaring fra forskning og undervisning i faget. Boka er nyttig for alle som underviser i faget RLE og er opptatt av oppdragelsesspørsmål. Bente Afset, Kristin Hatlebrekke og Hildegunn Valen Kleive (red.) er ansatt ved Institutt for religion, livssyn og kyrkjefag ved Høgskulen i Volda.

Bokdetaljer

Forlag Akademika

Utgivelsesår 2013

Format Heftet

ISBN13 9788232102099

EAN 9788232102099

Serie Kyrkjefag profil (20)

Språk Bokmål

Sider 239

Utgave 1

Finn boka på biblioteket

Du kan velge et fast favorittbibliotek under innstillinger.

Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!


Bokomtaler

Ingen omtaler ennå.

Skriv en omtale Se alle omtaler av verket

Diskusjoner om boka

Ingen diskusjoner ennå.

Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket

Sitater fra dette verket

Ingen sitater ennå.


Legg inn et nytt sitat Se alle sitater fra verket

Bokelskere som følger boka

0 bokelskere følger dette verket.

Se alle bokelskere som følger dette verket