Omtale fra Den Norske Bokdatabasen
Hvilken kunnskap kan programvare inneholde og hva formidler den til brukeren? Dette er temaet - eller spørsmålet - som denne boken omhandler. Boken tar i første rekke opp kunnskapsfilosofiske probelmstillinger relatert til bruk av informasjonsteknologien i undervisning og opplæring. Det anvendes en del eksempler fra spesialpedagogisk praksis. Boken vil imidlertid være av interesse for andre enn pedagoger og spesialpedagoger, i første rekke de som er opptatt av det kompliserte forholdet mellom kunnskap, teknologi og praktisk yrkesutøvelse. Har litteraturliste og stikkordregister.
Omtale fra forlaget
Hvilken kunnskap kan programvare inneholde og hva formidler den til brukeren? Dette er temaet - eller spørsmålet - som denne boken omhandler. Boken tar i første rekke opp kunnskapsfilosofiske probelmstillinger relatert til bruk av informasjonsteknologien i undervisning og opplæring. Det anvendes en del eksempler fra spesialpedagogisk praksis. Boken vil imidlertid være av interesse for andre enn pedagoger og spesialpedagoger, i første rekke de som er opptatt av det kompliserte forholdet mellom kunnskap, teknologi og praktisk yrkesutøvelse. Har litteraturliste og stikkordregister.
Forlag Tano Aschehoug
Utgivelsesår 1995
Format Heftet
ISBN13 9788251833561
EAN 9788251833561
Språk Bokmål
Sider 121
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket0 bokelskere følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verket