Kundepleie i praksis

relasjonsmarkedsføring på forbrukermarkedet

av (forfatter).

Gyldendal akademisk 2000 Heftet

Ingen bokelskere følger dette verket.

Kjøp boken hos

Kjøp boka hos ark.no

Omtale fra Den Norske Bokdatabasen

Boken beskriver med et teoretisk utgangspunkt, hvordan bedriftene skal øke tilfredshet og lojalitet blant eksisterende kunder. Den identifiserer, diskuterer og eksemplifiserer fire relasjonskanaler: leveranse-, reklame-, dialog- og konflikthåndteringskanalen. På bakgrunn av intervju med åtte norske bedrifter, utvikler den begreper og rammeverk for situasjoner som oppstår når markedsføring til eksisterende kunder blir viktigere enn nye kunder. For ledere og studenter. Med stikkordregister og navneregister.

Omtale fra forlaget

Dagens bedrifter kan ikke basere sin virksomhet på å selge til stadig nye kunder - det er minst like viktig å holde på de gamle. Med en kombinasjon av teoretisk rammeverk og casebeskrivelser tar boka opp hvordan de kan øke tilfredshet og lojalitet blant eksisterende kunder. I dag ligger ikke makten hos den som har produksjonskapasitet, men hos kunden. Denne maktforskyvningen har store implikasjoner for moderne bedrifter, som nå i langt større grad enn tidligere må tilpasse seg kundenes behov. For å mestre dette må bedriftene forstå den virkeligheten de skal opptre i. Dagens bedrifter kan ikke basere sin overlevelse på å selge til stadig nye kunder - det blir minst like viktig å holde på de gamle. Derfor må de på en helt annen måte ta vare på kundenes behov over tid. Dette skiftet fra kunder som episoder til kunder som relasjoner er nytt innen markedsføringsfaget. Et viktig mål med denne boka er å utvikle begreper og rammeverk for denne nye situasjonen. Kundepleie i praksis tar utgangspunkt i en rekke samtaler med ledere av noen av de største bedriftene i Norge. Målet med samtalene har vært å forstå hvordan lederne ser på kunderelasjoner. Dette materialet er diskutert i lys av teori innen tjenestemarkedsføring, transaksjonskostnadsteori, spillteori og prinsipal-agentteori. Bokas kombinasjon av case-beskrivelser fra operative bedrifter og et teoretisk rammeverk gir studenter og praktikere innen markedsføringsfaget et godt grunnlag for å forstå hva som motiverer kunder og bedrifter til å inngå relasjoner, hva som kjennetegner gode relasjoner og hvordan man kan administrere og måle resultatet av relasjoner. Tor Wallin Andreassen er en av de mest toneangivende forskere innen relasjonsmarkedsføring i Norge i dag. Han leder tjenesteforskningen ved Handelshøyskolen BI, og har vært rådgiver for en rekke større norske bedrifter.

Bokdetaljer

Forlag Gyldendal akademisk

Utgivelsesår 2000

Format Heftet

ISBN13 9788241711220

EAN 9788241711220

Språk Bokmål

Sider 264

Utgave 2

Finn boka på biblioteket

Du kan velge et fast favorittbibliotek under innstillinger.

Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!


Bokomtaler

Ingen omtaler ennå.

Skriv en omtale Se alle omtaler av verket

Diskusjoner om boka

Ingen diskusjoner ennå.

Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket

Sitater fra dette verket

Ingen sitater ennå.


Legg inn et nytt sitat Se alle sitater fra verket

Bokelskere som følger boka

0 bokelskere følger dette verket.

Se alle bokelskere som følger dette verket