Omtale fra Den Norske Bokdatabasen
Forfatteren setter her kulturskolelærerens praksiserfaringer i en forståelsesramme. Fellesnevnere for alle fag fremheves, profesjonen og lærerrollen synliggjøres og kunstfaglige læringsprosesser presenteres. Målgruppen er studenter på høyere nivå og faglig tilsatte i kulturskolen. Boka har studieoppgaver for studenter og lærere samt litteraturliste.
Omtale fra forlaget
Hvilken betydning har kulturskolen som skoleslag i opplæringssystemet?
Dette er ett av mange spørsmål forfatteren drøfter når hun setter kulturskolelærerens praksiserfaringer inn i en forståelsesramme. Fellesnevnere for alle fag i kulturskolen fremheves, profesjonen og lærerrollen synliggjøres, og kunstfaglige læringsprosesser presenteres. Videre gjør forfatteren rede for moderne mesterlære og ekspertkunnskap, samt at hun setter ord på den tause kunnskapen. Ikke minst er læringsspørsmålet problematisert. Boka inneholder studieoppgaver for studenter og lærere og har et eget kapittel om kollegabasert veiledning til praktisk bruk for lærere og ledelse.
Forlag Gyldendal akademisk
Utgivelsesår 2011
Format Heftet
ISBN13 9788205403420
EAN 9788205403420
Språk Bokmål
Sider 345
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket0 bokelskere følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verket