Omtale fra forlaget
Kulturøkonomi er et spesialområde innen samfunnsøkonomifaget som har kommet til de siste 30 til 40 årene. Internasjonalt er det en omfattende forskningsvirksomhet på området, og etter hvert begynner det å bli en del forskningsaktivitet her i landet også. Hensikten med denne boken er å gi en oversikt over sentrale deler av dette saksområdet slik det framstår i denne forskningen. Blant de tema som tas opp, er samfunnsøkonomiske begrunnelser for kulturpolitikken, etterspørsel etter scenekunst, produksjons- og kostnadsproblemer for scenekunstinstitusjoner, markeder for bildende kunst, samfunnsøkonomiske problemstillinger i tilknytning til kulturarv, kulturminner, bøker og bokmarkedet, kulturens betydning for verdiskapingen, kunstnernes økonomiske kår og kunstnerne og deres organisasjoners aktiviteter i det politiske marked. Framstillingen krever ikke forkunnskaper i samfunnsøkonomi, og det er gitt rikelig med litteraturreferanser for dem som ønsker å gå dypere inn i problemstillingene.
Forlag Cappelen Damm akademisk
Utgivelsesår 2005
Format Heftet
ISBN13 9788202245955
EAN 9788202245955
Språk Bokmål
Sider 270
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket0 bokelskere følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verket