Kulturminneplan for Lofoten

utvalgte nasjonalt og regionalt viktige kulturminner i Lofoten

Tapir akademisk forlag 2008 Slide bound

Boken viser med tekst, bilde og kartskisser geografiske steder i Lofoten som er fredet som kulturminner. Boken gir kunnskap om kulturminnevern og kulturminner i Lofoten og er ment som en turbok.

Kulturminneplan for Lofoten er den første av flere kulturminneplaner for regionene i Nordland. Nesten to hundre kulturminner og kulturmiljøer er vurdert og valgt ut som betydningsfulle i nasjonal eller regional sammenheng. Planen skal blant annet bidra til at bruk og vern kan gå hånd i hånd i framtiden - den beste måten å bevare kulturminner på er å bruke dem! I denne boka presenteres kulturminnene i tekst, bilder og forklarende kartskisser. I tillegg følger sju store kart med. Boka gir kunnskap om både kulturminnevern og kulturminner i Lofoten, til glede for alle som er opptatt av å ta vare på vår kulturhistorie. Her finner du informasjon som ikke er tilgjengelig i annen reiselitteratur. Dette er ei turbok, og derfor er en røff innbinding og et hendig format valgt for at den skal tåle å bli mye brukt og brukt i vær og vind.

Forlag Tapir akademisk forlag

Utgivelsesår 2008