Omtale fra Den Norske Bokdatabasen
I løpet av de siste tjue årene har idealene for kulturjournalistikken endret seg, opplysningsidealet fortrenges av det nye underholdningsidealet, kulturjournalistikken orienterer seg mot forbruk og fornøyelse. kreve en ny kulturjournalistikk som verken er begrenset av kulturjournalistikkens konsekvenser eller av underholdningjournalistikkens forenkling og sjabloner. Opplysningsidealet må gis nytt innhold. Det blir kulturjournalistens oppgave å oppdage, tolke og beskrive de omfattende kulturelle prosesser og fenomener i vår tid.
Omtale fra forlaget
I løpet av de siste tjue årene har idealene for kulturjournalistikken endret seg, opplysningsidealet fortrenges av det nye underholdningsidealet, kulturjournalistikken orienterer seg mot forbruk og fornøyelse. kreve en ny kulturjournalistikk som verken er begrenset av kulturjournalistikkens konsekvenser eller av underholdningjournalistikkens forenkling og sjabloner. Opplysningsidealet må gis nytt innhold. Det blir kulturjournalistens oppgave å oppdage, tolke og beskrive de omfattende kulturelle prosesser og fenomener i vår tid.
Forlag Universitetsforlaget
Utgivelsesår 1991
Format Heftet
ISBN13 9788200214038
EAN 9788200214038
Serie Mediesamfunnet
Språk Bokmål
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket4 bokelskere følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verket