Omtale fra forlaget
Kulturentreprenører jobber oftest innenfor kreative industrier. Det kulturelle entreprenørskapet er preget av tette koplinger mellom kultur og næring og av estetisk snarere enn materielt forbruk. Både samfunnsplanleggere og forskere har i den senere tid rettet søkelyset mot kulturelt entreprenørskap. Kulturentreprenørene blir gjerne sett på som redningen for en positiv næringsutvikling i det senmoderne samfunnet. Boken går tett inn på ulike kategorier «kulturentreprenører» og analyserer hvordan deres arbeidshverdag er, på hvilke måter den gir mening, og hva som motiverer for et slikt risikofylt yrkesvalg. Denne boken er et resultat av et større forskningsprosjekt om kulturelt entreprenørskap, gjennomført av en forskergruppe ved Høgskolen i Telemark og Telemarksforsking.
Forlag Fagbokforlaget
Utgivelsesår 2009
Format Heftet
ISBN13 9788245007732
EAN 9788245007732
Språk Bokmål
Sider 244
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket1 bokelsker følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verket