Kulturelt entreprenørskap

av (redaktør) og Sigrid Røyseng (redaktør).

Fagbokforlaget 2009 Heftet

1 bokelsker følger dette verket.

Kjøp boken hos

Kjøp boka hos ark.no

Omtale fra forlaget

Kulturentreprenører jobber oftest innenfor kreative industrier. Det kulturelle entreprenørskapet er preget av tette koplinger mellom kultur og næring og av estetisk snarere enn materielt forbruk. Både samfunnsplanleggere og forskere har i den senere tid rettet søkelyset mot kulturelt entreprenørskap. Kulturentreprenørene blir gjerne sett på som redningen for en positiv næringsutvikling i det senmoderne samfunnet. Boken går tett inn på ulike kategorier «kulturentreprenører» og analyserer hvordan deres arbeidshverdag er, på hvilke måter den gir mening, og hva som motiverer for et slikt risikofylt yrkesvalg. Denne boken er et resultat av et større forskningsprosjekt om kulturelt entreprenørskap, gjennomført av en forskergruppe ved Høgskolen i Telemark og Telemarksforsking.

Bokdetaljer

Forlag Fagbokforlaget

Utgivelsesår 2009

Format Heftet

ISBN13 9788245007732

EAN 9788245007732

Språk Bokmål

Sider 244

Utgave 1

Finn boka på biblioteket

Du kan velge et fast favorittbibliotek under innstillinger.

Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!


Bokomtaler

Ingen omtaler ennå.

Skriv en omtale Se alle omtaler av verket

Diskusjoner om boka

Ingen diskusjoner ennå.

Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket

Sitater fra dette verket

Ingen sitater ennå.


Legg inn et nytt sitat Se alle sitater fra verket

Bokelskere som følger boka

1 bokelsker følger dette verket.

Se alle bokelskere som følger dette verket