Omtale fra forlaget
Denne boken er den siste i en serie på seks, om hvordan kirken på ulike måter kan være en ressurs for skolen. Hvorfor bør kultur og tradisjon være sentralt i samarbeidet mellom kirke og skole? Svarene er mange, blant annet: - Fordi elevene skal lære om religioner som kilde til levende tro og om hvordan kristendommen har formet den vestlige kulturarven. - Fordi kirkene inneholder store mengder kunst. Dette gir alle elevene mulighet til å oppleve kunst i sitt eget nærmiljø. - Men først og fremst fordi IKKE å samarbeide om dette temaet, ville være å frata elevene muligheter til spennende opplevelser og viktig læring: de kan få oppleve moderne kunst i et rom der kunsten brukes, de kan få lære om sosialhistorie i bygda, de kan få høre Bach i den type rom musikken ble skrevet for, de kan bruke kirkerommet som matematikkoppgave, de kan lære om døden og gravskikker tidlig en tåkete novembermorgen på kirkegården, de kan lære om salmer og salmepoesi. Kort sagt, mulighetene er uendelige. Og mye av dette går rett inn i flere av skolens kompetansemål.
Forlag IKO-forlaget
Utgivelsesår 2013
Format Heftet
ISBN13 9788282490573
EAN 9788282490573
Serie Samarbeid kirke-skole
Språk Bokmål
Sider 164
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket0 bokelskere følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verket