Kua som ville bli farlig

og 39 andre gøyale fireminutters dyrehistorier

av (forfatter) og Per Vie (illustratør).

Bokbyen 2012 Innbundet

Boka inneholder 40 dyrehistorier. Her kan du blant annet lese om kua Gudrun som vil være farlig, sjiraffen Stig som hjelper en fisk ned fra et tre og et esel som vil gå i tøfler.

Kua som ville bli farlig" er en samling nyskrevne småhistorier som er ikke bare er morsomme, de er rett og slett ganske sprø. Møt kua Gudrun som gjerne ville skremme noen og gorillaen Myto som fikk så vondt i foten av å lyve. Her kan du også hilse på sjiraffen Stig som hjelper en fisk ned fra et tre. Liker du litt langsomme historier, kan du lytte til hva kamelen Sanaam har å si om det å ikke alltid måtte skynde seg. Du kan også lese om de små rødbavianene Hopp & Sprett som syntes de hadde så fryktelig slemme foreldre. Har du forresten hørt om et esel som vil gå i tøfler? Det har vi! Han heter Bråbrems og har hatt en rar drøm. Denne boken inneholder førti spennende, annerledes og morsomme historier som får både den som leser og den som blir lest for til å le høyt. Du må også se på de rare illustrasjonene av dyrene, de er nesten en historie i seg selv, alle som én. "Kua som ville bli farlig" er en glimrende bok for alle som trenger en kort historie. Enten det er den som skal lese som synes tiden er litt knapp - eller det er et par små ører som ikke kan sove uten å bli lest for. Kos dere med bokstaver og tegninger, alle sammen. Kanskje blir du inspirert til å lage historier og tegninger selv?

Forlag Bokbyen

ISBN13 9788292920275