Kroppsøving

arbeidsbok

videregående skole

av (forfatter), Eystein Enoksen (forfatter), Ina Garthe (forfatter), Per Egil Refsnes (forfatter) og Morten Bråten (forfatter).

Gyldendal undervisning 2006 Heftet

Dette er en arbeidsbok til Kroppsøving for både vg1, vg2 og vg3. Oppgavene gir muligheter for å fordype seg i teoristoffet. De er mer praktisk rettet enn oppgavene i læreboken, og kan løses alene, sammen med en partner eller sammen med hele klassen.

Enkel og idrettsfaglig presis Dette er en enkel og idrettsfaglig presis kroppsøvingsbok for videregående skole med en rekke nye bidragsytere fra ulike fagmiljøer. Boka er delt inn etter årstrinn og har en aktivitetslæredel med et stort utvalg idretter. I boka Kroppsøving får elevene den teorien de trenger, mens mer interesserte elever har mulighet for å gå inn i korte avsnitt med tilvalgsstoff. Boka har også korte skjønnlitterære smake- biter som gir en annen innfallsvinkel til faget. Underveis i boka kommer det også små avsnitt om hvordan de beste trener. Kroppsøving framstår som ny og spennende i øvingsutvalg og aktiviteter, samtidig som intensjonene i den nye læreplanen er godt ivaretatt.

Forlag Gyldendal undervisning

Utgivelsesår 2006