Kropp og knopp

en bok om pubertet og sånn

av (redaktør) og Heidi Linde (oversetter).

Gyldendal 2006 Innbundet

Boka inneholder artikler og innsendte bidrag som har vært publisert i Kameratposten i perioden 1996-2004. Den tar opp temaer som kjærlighet, overgangen mellom barn og voksen, venner, utseende, kroppen og familien.

Hva skjer? Hva er normalt? Hvordan har andre det? Gutter og jenter spør .; og får svar. Det handler om kjærlighet, kropp, pubertet, vennskap, det vil si sånt som gutter og jenter i 10-14-årsalderen lurer på, men kanskje ikke vil eller kan spørre en voksen om. Les om .Å kysse eller ikke ville kysseÅ være forelsket, men ikke vite om det er gjensidigÅ føle seg slem mot en venn, eller å være utenforÅ ville være liten .; eller storÅ komme tidlig eller sent i pubertetenÅ være normal eller spesiellHistorier fra virkeligheten, leserinnlegg, artikler og intervjuer fra Kamratposten 1996.;2004 er redigert av Dan Höjer, som også har skrevet nye tekster for boka. Denne boken følger opp de tidligere suksessene i samme serie: Følelser(1994) og Kropp og topp (1995).Sitater fra boken:Jeg e-l-s-k-e-r henneHei! Jeg vil bare si at jeg elsker Elin. En del voksne sier at «elske» er et for sterkt ord for barn. Men det synes IKKE jeg! Elin er snill, pen og helt fantastisk! Jeg tenker på henne hele tida, og jeg elsker henne, men tør ikke spørre!!RevolvermannenOnanerer ikkeHei! Jeg er en jente på 11 år. Jeg onanerer ikke. Er det normalt? Å ikke onanere, altså?Fra en usikkerKan man bli syk av å onanere?Kan man få sykdommer om man onanerer 16 ganger om dagen?JonatanDen pinlige 10 på topp-lista.; det aller verste foreldrene kan gjøre:1. At mamma kommer inn med saft og boller når du har venner på rommet.2. At pappa spør om guttekjærester eller mamma spør om jentekjærester.3. At mobilene deres ringer på kino.4. At de viser fram teite bilder fra du var liten.5. At de følger deg til skolen.6. At de omtaler deg med dustete kjælenavn når vennene dine hører på.7. At de leier deg i byen når du støter på en venn.8. At de blir sure når du har venner på besøk.9. At de peller seg i nesa når vennene dine ser det.10. At de er fulle.

Utgivelsesår 2006

ISBN13 9788205355002