Kriminalkrøniken 2018

av (redaktør), Tom Gaudland (redaktør), Morten Kvist (redaktør), Benedicte Meling (redaktør) og Norges politiidrettsforbund (utgiver).

Forlagshuset 2018 Innbundet

Kriminalkrøniken 2018 omhandler de mest medieomtalte straffesakene de siste par årene som politi- og påtalemyndighet har behandlet. Sakene spenner over et bredt spekter av kriminalitet. Som alltid er sakene skrevet av de som har behandlet sakene innenfor politi og påtalemyndigheten. Boka omhandler flere drapssaker som alle har vært svært mye omtalt i mediene på grunn av sin ufattelige råskap. Politiets og påtalemyndighetenes nitide arbeid ned til minste detalj har ført gjerningsmenn bak lås og slå i ulike saker der egen vinning har vært målet. Kriminalkrøniken omhandler i denne utgaven også påsatte branner, forsikringssvindel, miljøkriminalitet, hytteinnbrudd, og slagsmål med tragiske følger. Vi har også med svært spennende saker fra vårt naboland, der politiet, gjennom grundig etterforskning, kommer til bunns i alvorlige forbrytelser som drap og voldtekter. Som vanlig er det også med interessante historiske artikler som beskriver kriminaliteten og framgangsmåtene man benyttet for å løse dem den gang. Vi gir et svært godt innblikk i politiets og påtalemyndighetenes krevende arbeid med å bekjempe kriminalitetsutviklingen, som til stadighet går nye veier, ned til minste detalj. Ett fellestrekk i sakene som presenteres, er politiets systematiske og grundige etterforskningsmetoder i sikring av elektroniske spor, som til stadighet er under utvikling.

Forlag Forlagshuset

Utgivelsesår 2018