Kremen av topper 3

med et utvalg av skogstopper

Topografisk forl. 2001 Innbundet

Boka gir en presentasjon av hvert enkelt fjell med kulturhistorisk stoff, og anekdoter knyttet til de forskjellige stedene. Det er også et eget kapittel om utsikter og siktlinjer. Med turbeskrivelse, atkomst sommer og vinter, overnattingsmuligheter, kartreferanse og litteraturhenvisninger.

Med dette foreligger tredje bind i serien om Norges "kremtopper", dvs. utvalgte turmål under 2000 moh. I de to tidligere bøkene er til sammen 70 topper presentert. I denne boka blir ytterligere 30 fjell omtalt, slik at det nå er samlet 100 spennende turer fordelt på tre bøker. Hvert enkelt fjell blir grundig presentert. I tillegg til geologiske og historiske fakta er det mye kulturstoff. Fokus er likevel på turbeskrivelsen, atkomst sommer og vinter, overnattingsmuligheter, kartreferanser og tips til videre lesning. Forfatteren har i denne boken med et utvalg skogstopper. Turene er geografisk spredt over hele Sør-Norge. Boken er rikt illustrert.

Forlag Topografisk forl.

Utgivelsesår 2001