Omtale fra forlaget
Hva er årsaken når norske elever ikke leser godt nok? I de siste årene er vi blitt mer oppmerksomme på at det ikke er nok å knekke lesekoden for å bli en god leser. Elevene trenger ulike strategier når de skal få grep om tekstene i de ulike fagene. Lærere må både ha innsikt i varierte måter å angripe en tekst på, kunnskap om elevenes forutsetninger og om elevenes første- og andrespråk. Bakgrunnen for denne boka er en stor nasjonal lesesatsing som ble iverksatt i 2008. Leseren får her innblikk i hvilke erfaringer man har med endringene som ble gjennomført i skolen. Det settes bl.a. søkelys på lesing i ulike fag, ulike måter å arbeide med lesing, og observasjon i egen klasse. Boka vil være nyttig for alle som arbeider i skolen og trenger å få nye innspill til hvordan man kan arbeide med lesing i fag. Den er særlig aktuell for lærerstudenter som skal sette seg inn i klasseromsobservasjon, lesing og endring i skolen.
Forlag Akademika
Utgivelsesår 2013
Format Heftet
ISBN13 9788232101405
EAN 9788232101405
Språk Bokmål Flerspråklig Engelsk
Sider 197
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket1 bokelsker følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verket