Omtale fra Den Norske Bokdatabasen
Daglig må lærere og elever takle situasjoner som har med verdispørsmål å gjøre. Hva er rett og hva er galt? Bør elevene få kristendomsundervisning eller livssynskunnskap, eller begge deler? Hvordan skal høytidene markeres? Skal skolegudstjenesten opprettholdes? Denne boka setter søkelyset på hvordan skolen kan forene disse tilsynelatende motstridende hensynene. Den gir en teoretisk innsikt i kulturforståelse, med særlig vekt på religion, kjønn og språk, og tar skolens verdigrunnlag opp til drøfting. Det gis også mange konkrete eksempler på organisatoriske tiltak og undervisningsopplegg.
Omtale fra forlaget
Daglig må lærere og elever takle situasjoner som har med verdispørsmål å gjøre. Hva er rett og hva er galt? Bør elevene få kristendomsundervisning eller livssynskunnskap, eller begge deler? Hvordan skal høytidene markeres? Skal skolegudstjenesten opprettholdes? Denne boka setter søkelyset på hvordan skolen kan forene disse tilsynelatende motstridende hensynene. Den gir en teoretisk innsikt i kulturforståelse, med særlig vekt på religion, kjønn og språk, og tar skolens verdigrunnlag opp til drøfting. Det gis også mange konkrete eksempler på organisatoriske tiltak og undervisningsopplegg.
Forlag Cappelen
Utgivelsesår 1992
Format Heftet
ISBN13 9788202128418
EAN 9788202128418
Serie Pedagogikkbøker
Språk Bokmål
Sider 105
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket1 bokelsker følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verket