Konsumentteori

av (forfatter).

Universitetsforlaget 1997 Heftet

Ingen bokelskere følger dette verket.

Kjøp boken hos

Kjøp boka hos ark.no

Omtale fra Den Norske Bokdatabasen

Boka tar sikte på å gi de nødvendige bakgrunnskunnskapene i konsumentteori for studenter som skal gjennomføre et hovedfagsstudium i sosialøkonomi. Har oppgaver, litteraturliste og stikkordregister.

Omtale fra forlaget

Ein konsument har ei gitt inntekt til disposisjon og kjøper dei varene som gir han størst nytte. Kva kan vi da seie om korleis innkjøpa hans avheng av prisar og inntekt? Studiet av dette problemet er inngangsporten til store delar av økonomisk teori. Denne boka gir det nødvendige grunnlaget i konsumentteori for eit studium i økonomi på hovudfagsnivå. Boka legg vekt på ei grundig drøfting av førsetnadene bak teorien, og gir eksempler på korleis den sentrale modellen i konsumentteorien kan brukast til å svara på spørsmål ikkje berre om varer og prisar, men også om sparing og rente, arbeid og lønn, tidsbruk, arbeidsdeling i familien m.v.

Bokdetaljer

Forlag Universitetsforlaget

Utgivelsesår 1997

Format Heftet

ISBN13 9788200229476

EAN 9788200229476

Språk Nynorsk

Sider 186

Utgave 3

Finn boka på biblioteket

Du kan velge et fast favorittbibliotek under innstillinger.

Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!


Bokomtaler

Ingen omtaler ennå.

Skriv en omtale Se alle omtaler av verket

Diskusjoner om boka

Ingen diskusjoner ennå.

Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket

Sitater fra dette verket

Ingen sitater ennå.


Legg inn et nytt sitat Se alle sitater fra verket

Bokelskere som følger boka

0 bokelskere følger dette verket.

Se alle bokelskere som følger dette verket