Omtale fra forlaget
I dagens utdannings- og arbeidsliv brukes hjelpesamtaler med store likhetstrekk – som veiledning, rådgiving, mentoring og coaching -- for å fremme personlig og profesjonell utvikling. For at slike hjelpesamtaler skal virke etter hensikten, er det viktig at hjelperen har relevant forståelse av relasjon, kommunikasjon og læring i hjelpeprosessen. Det er også avgjørende at han eller hun har innsikt i sentrale redskaper på området. Det har lenge vært behov for en moderne, norsk bok som tar opp disse sentrale temaene og utfordringene i hjelpesamtaler på en helhetlig og forskningsbasert måte. Cato R.P. Bjørndals bok gir slik innsikt, med vekt på et konstruktivistisk læringsperspektiv. Boka henvender seg til alle som ønsker dypere innsikt i hvordan man kan skape konstruktive hjelpesamtaler. Boka er også oversatt til dansk og svensk. "Aldeles glimrende grundbog i vejledning." Les anmeldelsen på Folkeskolen.dk "Bjørndal leverer et troverdig og velfundert bidrag til en sentral utfordring i det postmoderne samfunnet: Å fremme mer konstruktive hjelpesamtaler." Les anmeldelsen på Forebygging.no.
Forlag Gyldendal
Utgivelsesår 2019
Format E-bok
ISBN13 9788205528345
EAN 9788205528345
Språk Bokmål
Sider 298
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket2 bokelskere følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verket