Kong Neptun og perlejakten

av (forfatter), Terje Strømdahl (oppleser) og Guttorm Guttormsen (komponist).

Lydbokforlaget og NRK 2005 Lydfil

Dette er historien om Kong Neptun og hans eventyrlige reise til Det Svarte Hav for å finne sjeldne perler til dronning Amfitrite. På denne jakten møter han og sverdfiskene hans mange farer som de må overvinne.

Kong Neptun er hersker over havet. Han bor i et praktfullt slott sammen med sin vakre kone dronning Amfitrite.
Han ønsker å gi henne noen sjeldne perler, og for å finne dem må han dra langt avgårde til Det svarte hav. Kong Neptun tar med seg to sverdfisker som er tjenerne hans, og på reisen til Det svarte hav har de mange spennende opplevelser.
De treffer blant annet den morsomme blekkspruten Octopus, skumle sjødyr og etterhvert kong Neptuns største fiende, Felix.
Dette er en serie som er skrevet av Else Barratt-Due for Barnetimen for de minste, og som ble tildelt en pris på den nordiske radiofestivalen for barn og ungdom, Prix Nordica, i 1996.

Forlag Lydbokforlaget NRK

Utgivelsesår 2005