Kommunikasjon

så enkelt og så vanskelig

av (forfatter) og Morten Hornburg (illustratør).

Oddvar Johnsen 2018 Innbundet

Min bakgrunn for å skrive en bok om kommunikasjon er en oppvekst med dysleksi, mobbing og sosial angst. På tross av dette en lengre utdannelse som hovedfag i kompetanseutvikling, lektor, spesialpedagog og mye annet. Jeg har nå arbeidet med over 200 organisasjoner i Norge og i utlandet. Mange av disse har vunnet priser for sin kundeservice og mine kunder i dag er bl a NAV, Skatteopplysningen, Oslo Kommune, Forbrukerrådet, NFF, SSB, Color Line. Confex har også kåret meg til årets nykommer som foredragsholder. Når min kone fikk kreft og vi hadde to små gutter, fikk jeg et nytt perspektiv på livet. Med eksempler fra sterke møter med bl a Thorvald Stoltenberg, Arnold Schwarzenegger og alle de jeg har vært så heldig å møte.
Baksiden av boken av Trine Lise Ness Grimstad, Direktør kunde og leveranse, Digitale medier 1881: Du holder nå i nøkkelen til hvordan du virkelig kan forstå hva som skal til for at DU best skal lykkes i din kommunikasjon hjemme, på jobb og i vennegjengen - og hvorfor! Jordnær og lattervekkende! Oddvar er en av dem som klarer å formidle historier på en måte som gjør at du føler at det er du selv som står i sentrum av hendelsene. Konklusjonene i boken treffer deg som en knyttneve, og du VET at du har lært noe for livet. Mot er en egenskap som kjennetegner Oddvar. Gjennom å være modig når han frem til sitt publikum. Han sier det som det er - og du kjenner deg igjen på en prikk. Når du kaster et blikk på sidemannen, skjønner du at det er flere enn deg som er i læremodus! Det som kjennetegner Oddvar, er at han er oppriktig glad i folk. Han simpelthen elsker det han gjør og denne intense lidenskapen smitter. Han er en ydmyk Guru i bransjen, og han deler raust av sine egne feil og mangler, så læringsrommet blir trygt og morsomt. Tusen takk, Oddvar, for at du valgte å skrive denne boken akkurat slik den er - den vil være et kjært verktøy for alltid.

Forlag Oddvar Johnsen

Utgivelsesår 2018