Kometkameratene og månesmilet

NRK 2009 Innbundet

Kometkameratene har funnet ut at det er noe som heter regler. Gilli finner opp en helt levende Ordensregel, som ordner opp i litt for mye. Og det skjer noe mystisk med kaptein LU. Hun har tittet for lenge på månene og er blitt forhekset. Men ikke på en fin måte: hun føler seg plutselig ensom og trist. Og da finner hun på noen regler som de andre Kometkameratene ikke liker i det hele tatt.

En morsom og filosofisk historie fra verdensrommet Kometkameratene kommer fra den lille planeten Yster Sy, nå svever de over jorda i romskipet sitt. De vil finne ut hva vi mennesker holder på med. Kometkameratene har nettopp funnet ut at vi har noe som heter regler. Gilli finner opp en helt levende Ordensregel, som ordner opp i litt for mye! Og det skjer noe mystisk med Kaptein Lu. Hun har tittet for lenge på månen og blitt forhekset. Ikke på en fin måte: Hun føler seg plutselig ensom og trist. Og da finner hun på noen regler som de andre Kometkameratene ikke liker i det hele tatt ... Vises på lørdagsbarne-TV på NRK1 og NRK Super høsten 2009 og våren 2010.

Forlag NRK

Utgivelsesår 2009