Koff - og livet under snøen

av (forfatter) og Elling Reitan (illustratør).

Nidaros 2005 Innbundet

Koff er en liten jervgutt som leserne får følge fra han blir født midtvinters i en snøhule fram til han skal møte livet utenfor hiet på slutten av vinteren. Koff vokser opp sammen med jervemor og to søstre. I livet under snøen møter han andre dyr, og han opplever blant annet sitt første møte med menneskene. Boken handler om uvanlige vennskap, store og små gleder, og alle farene Koff og familien hans blir utsatt for. Til slutt i boken er det informasjon om jerven og andre dyr som er med.

Koff er en liten jervegutt som leserne får følge helt fra han blir født midtvinters i en snøhule fram til slutten av vinteren når han snart skal ut å møte livet utenfor hiet. Koff vokser opp sammen med sin jervemor og to søstre. I livet under snøen møter Koff også andre dyr og han opplever blant annet sitt første møte med mennesker. Boka handler også om uvanlige vennskap, små og store gleder, og ikke minst alle farene Koff og hans familie utsettes for. Boka har en ny og utradisjonell stil. Den er skrevet av Arild Landa som har forsket på jerv i mer enn 20 år. Elling Reitan som er en kjent kunstner både i Norge og utlandet har laget illustrasjonene. Ønsket med boken er å spre verdibasert naturinformasjon og glede både til store og små med en spennende historie og flotte illustrasjoner.

Forlag Nidaros

Utgivelsesår 2005