Klimakteriehåndboken

av (redaktør), Mette Haase Moen (redaktør) og Tom Seeberg (redaktør).

Gyldendal akademisk 2003 Heftet

De siste årene har medført en rask utvikling i forståelsen av klimakteriet, østrogenmangel og hormonell behandling hos kvinner, og det er stort behov for saklig opplysning på dette området. Denne boka er i første rekke beregnet for allmennpraktiserende leger og er ment som en håndbok som skal gi praktisk hjelp i den daglige praksis. Boka vil også være av interesse for medisinstudenter, sykepleiere og øvrig helsepersonell.

Denne fagboka tar opp de viktigste aspektene ved overgangsalder, østrogenmangel og hormonell substitusjonsbehandling hos kvinner. Denne 2 .utgaven er oppdatert på alle sentrale områder, bl.a. når det gjelder bruk av østrogener og annen hormonell behandling. Boken har rundt 25 bidragsyterne som hører med blant landets ledende eksperter innen sine områder. Klimakteriehåndboken er først og fremst rettet mot det medisinske profesjonsmarkedet, men vil også være av nytte for medisinstudenter og annet helsepersonell. Boken inneholder en ordliste som også gjør det mulig for andre interesserte å ha utbytte av stoffet.

Forlag Gyldendal akademisk

Utgivelsesår 2003