Omtale fra forlaget
Den profesjonelle hjelperens blikk for at mennesker som har hjelpebehov er hele mennesker er avgjørende for både kvaliteten i relasjonen og for hjelpens utfall.
Det er to sentrale spørsmål hjelperen må stille:
- Hvilken bistand ser jeg at denne klienten trenger?
- Hva mener klienten selv om sin situasjon?
Velferdstjenestenes asymmetriske hjelperelasjoner gjør at det hele tiden oppstår dilemmaer. Det er mange muligheter for at profesjonelle hjelpere både overhører og overkjører stemmene til klienter og pasienter. Uansett om det skyldes tidspress, kødannelser eller kulturelle vaner så kan det føre til konsekvenser for det som er målet med hjelpen. Dette er en praksisnær bok der forfatterne bidrar med teoretisk og empirisk kunnskap som åpner for å høre klientens stemme.
Forlag Universitetsforlaget
Utgivelsesår 2013
Format Heftet
ISBN13 9788215022574
EAN 9788215022574
Språk Bokmål
Sider 187
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket0 bokelskere følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verket