Omtale fra Den Norske Bokdatabasen
Dagens lærere møter mange utfordringer. Både barn og voksne klager over mangel på arbeidsro og et bråkete skolemiljø. Hvordan kan hver enkelt lærer løse disse problemene? I denne boken viser forfatterne hvordan læreren kan skape arbeidsro og bedre forutsetninger for læring gjennom tydelig ledelse i klasserommet. Ved å jobbe systematisk med EQ (emosjonell intelligens) blir det lettere for læreren å håndtere følelser og utfordringer rundt makt og autoritet i klasserommet. Vi tenker ikke alltid på lærere som ledere, men ledelse er en avgjørende del av det å være lærer. Ved hjelp av teorien om EQ beskriver forfatterne hvordan du som lærer kan ta tilbake makten i klasserommet. Har litteraturliste.
Omtale fra forlaget
Forlag Damm
Utgivelsesår 2005
Format Heftet
ISBN13 9788204118073
EAN 9788204118073
Serie Lærerbiblioteket
Språk Bokmål
Sider 127
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket0 bokelskere følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verket