Omtale fra Den Norske Bokdatabasen
Boken sammenfatter og gir en oversikt over forskningstradisjonen i Norge. Den tar for seg fire ulike aspekter: historisk bakgrunn, forskning innen et interaksjonistisk-kommunikativt perspektiv, fagdidaktikk og fagutvikling og kulturelle og reformpolitiske perspektiver. Med litteraturliste.
Omtale fra forlaget
Boken sammenfatter og gir en oversikt over denne forskningstradisjonen og hvordan den har vært forvaltet i Norge. Den tar for seg fire ulike aspekter i norsk klasseromsforskning: . historisk bakgrunn for tradisjonen, samt klasseromsforskning som systematisk observasjon . klasseromsforskning innenfor et interaksjonistisk-kommunikativt perspektiv . fagdidaktikk og fagutvikling belyst via klasseromsforskning . kulturelle perspektiver på utdanning og skole belyst via klasseromsforskning. Bokens form gjør at den kan tjene som en innføringsbok til forskningstradisjonen.
Forlag Ad Notam Gyldendal
Utgivelsesår 1998
Format Heftet
ISBN13 9788241708787
EAN 9788241708787
Språk Bokmål Nynorsk
Sider 233
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket1 bokelsker følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verket