Klasseromsforskning på norsk

av (redaktør).

Ad Notam Gyldendal 1998 Heftet

1 bokelsker følger dette verket.

Kjøp boken hos

Kjøp boka hos ark.no

Omtale fra Den Norske Bokdatabasen

Boken sammenfatter og gir en oversikt over forskningstradisjonen i Norge. Den tar for seg fire ulike aspekter: historisk bakgrunn, forskning innen et interaksjonistisk-kommunikativt perspektiv, fagdidaktikk og fagutvikling og kulturelle og reformpolitiske perspektiver. Med litteraturliste.

Omtale fra forlaget

Boken sammenfatter og gir en oversikt over denne forskningstradisjonen og hvordan den har vært forvaltet i Norge. Den tar for seg fire ulike aspekter i norsk klasseromsforskning: . historisk bakgrunn for tradisjonen, samt klasseromsforskning som systematisk observasjon . klasseromsforskning innenfor et interaksjonistisk-kommunikativt perspektiv . fagdidaktikk og fagutvikling belyst via klasseromsforskning . kulturelle perspektiver på utdanning og skole belyst via klasseromsforskning. Bokens form gjør at den kan tjene som en innføringsbok til forskningstradisjonen.

Bokdetaljer

Forlag Ad Notam Gyldendal

Utgivelsesår 1998

Format Heftet

ISBN13 9788241708787

EAN 9788241708787

Språk Bokmål Nynorsk

Sider 233

Utgave 1

Finn boka på biblioteket

Du kan velge et fast favorittbibliotek under innstillinger.

Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!


Bokomtaler

Ingen omtaler ennå.

Skriv en omtale Se alle omtaler av verket

Diskusjoner om boka

Ingen diskusjoner ennå.

Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket

Sitater fra dette verket

Ingen sitater ennå.


Legg inn et nytt sitat Se alle sitater fra verket

Bokelskere som følger boka

1 bokelsker følger dette verket.

Se alle bokelskere som følger dette verket