Omtale fra forlaget
En skole som blir stadig mer digitalisert krever mye av lærerens evne til klasseledelse. Denne boken handler om hvordan læreren kan sikre et godt læringsklima for elevene både i digitale (nettbaserte) og fysiske klasserom med digitale læringsressurser. Særlig oppmerksomhet er rettet mot lærerens evne til klasseledelse med de endrede premissene for sosial tilstedeværelse som digitale ressurser og digital undervisning kan gi. Ved denne økte kompleksiteten i klasseledergjerningen trenger læreren å vite mer om hvordan ulike undervisningsdesign fungerer, både før, under og etter undervisningen, og hvordan digitale distraksjoner kan utfordre klasseledelsen i digitale læringskontekster.
Boken er spesielt aktuell for lærere, lærerstudenter, lærerutdannere og skoleledere, samt innenfor spesialpedagogiske og utdanningsvitenskaplige bachelorgrader.
Denne 2. utgaven er oppdatert med nye og gjennomreviderte kapitler.
Forlag Cappelen Damm akademisk
Utgivelsesår 2023
Format E-bok
ISBN13 9788202793319
EAN 9788202793319
Språk Bokmål
Sider 158
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket0 bokelskere følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verket