Klart lederskap

effektivt samarbeid og robust partnerskap på jobben

av (forfatter), Marius Middelthon (oversetter) og Gerd Weierholt (oversetter).

Fagbokforlaget 2012 Innbundet

2 bokelskere følger dette verket.

Kjøp boken hos

Kjøp boka hos ark.no

Omtale fra Den Norske Bokdatabasen

Boka presenterer verktøy for å skape gode samarbeidsrelasjoner på jobben, med fokus på hvordan ledere kan bli mer klare og tydelige i sin kommunikasjon. Med ordliste, litteraturliste og stikkordregister.

Omtale fra forlaget

Som leder i dagens kunnskapsorganisasjoner må du mestre det relasjonelle håndverket. Det er like viktig som å være dyktig faglig eller forretningsmessig. Medarbeidere, kolleger og kunder forventer at du som leder er tydelig, trygg og reflektert og evner å håndtere motsetninger og uklarhet på en ryddig og tillitsvekkende måte. Gervase R. Bushe viser i denne boken hvordan moderne kunnskapsorganisasjoner er preget av det han kaller «organisasjonsgrums»: misforståelser, manglende samarbeid, uinnfridde forventninger, feiltolkinger og maktkamper. Dette skaper stress og demotivasjon og svekker virksomhetens effektivitet og resultater. Fra et solid faglig og pedagogisk utgangspunkt presenterer han et praktisk ledelseskonsept med begreper, modeller og verktøy for et lederskap som virker. Klart lederskap gir deg økt selvinnsikt og utvidet handlingsrepertoar gjennom: - Nøkler til å identifisere organisasjonsgrums - Økt bevissthet om dine reaksjonsmønstre, din lederstil og hvordan du påvirker andre - Bedre ferdigheter i å kommunisere tydelig, ærlig og anerkjennende - Dypere forståelse og respekt for andres perspektiver og opplevelsesmønstre - Større dyktighet i å fremme trygghet og samarbeid i relasjoner - Bedre evne til å konfrontere det ubehagelige og håndtere konflikter - Metoder og verktøy som fremmer partnerskap og læring på jobben Gervase R. Bushe er professor og forsker i lederskap og organisasjonsendring ved Segal Graduate School of Business ved Simon Fraser University i Vancouver i Canada. Han foreleser ofte for virksomheter og offentlige organisasjoner i hele verden. Han har arbeidet med selskaper for å forandre strukturene og bedriftskulturen deres og for å forbedre kundetilfredsheten og lønnsomheten.

Bokdetaljer

Forlag Fagbokforlaget

Utgivelsesår 2012

Format Innbundet

ISBN13 9788245012385

EAN 9788245012385

Språk Bokmål

Sider 330

Utgave 1

Finn boka på biblioteket

Du kan velge et fast favorittbibliotek under innstillinger.

Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!


Bokomtaler

Ingen omtaler ennå.

Skriv en omtale Se alle omtaler av verket

Diskusjoner om boka

Ingen diskusjoner ennå.

Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket

Sitater fra dette verket

Ingen sitater ennå.


Legg inn et nytt sitat Se alle sitater fra verket

Bokelskere som følger boka

2 bokelskere følger dette verket.

Se alle bokelskere som følger dette verket