Klær i tidlig moderne tid

av (forfatter) og Jane Tattersfield (illustratør).

Esstess-forl. 2001 Innbundet

Boka viser hvordan motene har forandret seg fra begynnelsen av 1500-tallet til slutten av 1700-tallet. Har ordforklaringer og register.

Menneskene har alltid brukt klær for å beskytte seg mot kulde og varme, men de brukes også for å understreke og vise folks posisjon i samfunnet og for å tiltrekke seg andres oppmerksomhet. I denne boka viser vi hvordan motene har forandret seg fra slutten av 1500-tallet til slutten av 1700-tallet. I denne perioden skjedde det store forandringer på mange områder, blant annet som følge av flere teknologiske nyvinninger og store politiske revolusjoner. Dette fikk betydelig konsekvenser for klesdraktene i vår del av verden. I boka er det mange bilder som viser klesstilen i Europa og i de nye koloniene i Amerika i denne tidsperioden. Du kan også se hvordan folk gikk kledt i andre deler av verden, for eksempel Persia og India.

Forlag Esstess-forl.

Utgivelsesår 2001