Kjendisenes beste kaker og andre favoritter

Orion 2004 Innbundet

Her finner du over 80 oppskrifter på kaker og desserter. Bidragyterne er kjente kvinner fra kunstner- og artistmiljøet, TV og politikken som f.eks. Mari Maurstad, Kari Simonsen, Beate Eriksen, Benedicte Adrian Mouton, og Ingrid Lorentzen. Alle oppskriftene er presentert med bilder og en kort presentasjon av bidragsyter og historien bak oppskriften. Har register.

Gudrun Runarsdottir
KJENDISENES BESTE KAKER
og andre favoritter
I denne delikate boken finner du over 80 oppskrifter på de lekreste kaker og desserter fra kjente kvinner som Mari Maurstad, Kari Simonsen, Beate Eriksen, Benedicte Adrian Mouton, Ingrid Lorentzen, Kari Birkeland, Dorthe Skappel, Åslaug Haga, Bjørg Bondevik, Kristin Halvorsen,Vigdis Finnbogadottir m.fl. Forfatteren har også bidratt med sine favoritter. Alle oppskriftene er illustrert med lekre bilder, en kort presentasjon av bidragsyter og historien bak oppskriften. Boken er også rikt krydret med tips og råd. En del av bokens utsalgspris går til støtte for Rådet for psykisk helse. Gudrun «Kakemaker» Runarsdottir har jobbet i restaurantbransjen som servitør, hovmester og kakemaker siden hun var 16 år gammel. Servitøryrket har hun lagt på hylla, men kaker og desserter er for lengst blitt til en livsstil. I dag lager hun kaker for andre på bestilling.

Forlag Orion

Utgivelsesår 2004

• "Se, Marikken, det snør" av Astrid Lindgren
  • "Skyskrapersommer - roman" av Tove Nilsen
  • "Hunden fra Baskerville - en beretning om Sherlock Holmes : kriminalroman" av Arthur Conan Doyle
  • "Markus og Diana - lyset fra Sirius" av Klaus Hagerup
  • "Emil fra Lønneberget" av Astrid Lindgren