Omtale fra forlaget
«Alle barn, alle Karoliner der ute, trenger en barnehagelærer som både ser og ønsker å se hele barnet». Barn, barndom og barnehagens innhold er stadig tema i samfunnsdebatten. Aktuelle bøker, rapporter og lovtekster sier noe om hvordan de ansatte i barnehagen bør og skal bidra for å oppfylle barnehagens viktige samfunnsmandat. Men hvordan er det egentlig i barnehagen? Det siste tiåret har det skjedd store endringer i barnehagen, både strukturelt og faglig. Noe er likevel uforandret; en treåring er fortsatt bare tre år og helt avhengig av at de voksne i barnehagen vet hva som er aller viktigst i det daglige. Eivor Evenrud mener det viktigste i en barnehagelærergjerning er å forstå barnas eviggyldige og individuelle hverdagsbehov. Barns behov er uavhengig av pedagogiske trender. I denne sterke og personlige boka deler hun sin kunnskap og sine opplevelser fra ti år som pedagogisk leder i praksisfeltet. Boka egner seg for studenter i barnehagelærerutdanningen og alle andre som er engasjert i barnehagen. «I en tid der både politikere, akademia og media fester stor lit til pedagogisk forskning og en vitenskapeliggjøring av barnehager, har Evenrud levert et sympatisk kampskrift for verdien av det umiddelbare, ikke-planlagte møtet mellom små og store mennesker.» Markus Lindholm, Utdanning
Forlag Universitetsforlaget
Utgivelsesår 2015
Format Heftet
ISBN13 9788215024929
EAN 9788215024929
Språk Bokmål
Sider 132
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket