Kjære en eller annen

ei bok om å vokse opp i Norge

av (redaktør).

Gyldendal Tiden 1998 Innbundet

Boken er en samling tekster, dikt, noveller og sitater fra unge over hele landet. Initiativet til boken ble tatt av Tveita Ungdomsklubb, og den presenterer de unges egen versjon av livet. Illustrert.

Hvordan er de unges hverdag? Hva tenker og opplever de? Mange av dem har en virkelighet så sterk at det ikke kan ties om det. De unge på Tveita Ungdomsklubb stilte ett krav da de i samarbeid med Daglad-journalist Arne O. Holm gikk i gang med å jobbe med boka Kjære en eller annen.. Nemlig at ingen voksne skulle få slippe til i boken for å forklare at ungdom hadde det slik de voksne mente de hadde det. Denne boka presenterer de unges egen versjon av livet sitt. Det er blitt en modig bok, til refleksjon og ettertanke for både voksne og unge lesere. I denne samlingen finner du tekster, dikt, noveller og sitater fra unge over hele landet. Initiativet til boken ble tatt av Tveita Ungdomsklubb der Inger Seim er leder. Boken er redigert av Dagblad-journalist Arne O. Holm. Ikke alle innsendte bidrag fikk plass i boken, noe Holm beklager, for alle tekstene hadde fortjent oppmerksomhet. Arne O. Holm presenterer sitater fra unge, og sitater fra politikere og andre voksne, avisoverskrifter m.m. som danner en kraftig motsetning til de unges egen versjon av hvordan livet deres arter seg.

Forlag Gyldendal Tiden

Utgivelsesår 1998