Kjære Dagbok

Norske bøker 2007 Heftet

Sanna er ensom og overvektig, og i dagboken forteller hun sin historie om hvordan hverdagen fortoner seg. Leseren får ta del i slankekurer, oppturer og nedturer, skildret med både humor og selvironi.

Likte du filmene om Elling og Kjell Bjarne? - Da er dette en bok for deg. Unni Dragsnes klarer på en fin, ærlig og ekte måte å skildre livet til Sanna, som er overvektig, ensom og singel, men langt fra uten humor og selvironi. Hun føler seg annerledes, men på mange måter er det en Sanna i oss alle og det er slett ikke vanskelig å kjenne seg igjen i mange av opplevelsene hennes. Dette er en varm og ekte fortelling om hvordan det er å føle seg ensom og utenfor. Vi ser bare utsiden på folk, den siden de velger å vise oss, men hva om vi kunne sett bak fasaden? Om forfatteren: Unni Dragsnes er født og oppvokst i Trondheim og har tidligere gledet mange med tekster i forskjellige aviser og tidsskrift. Forfatteren kjennetegnes ved sin dype innsikt i den menneskelige natur og sin evne til å skrive med flyt og eleganse. Kjære Dagbok er hennes første roman.

Forlag Norske bøker

Utgivelsesår 2007