Kirkekaffe

boller, bønner og beretninger

av (forfatter), Anne Marit Jordahl (redaktør), Asbjørn Dahl (oversetter), Laila Dahl Karlsen (oversetter), Fredrik Karlsson (illustratør), Anna Braw (illustratør), Maria Eriksson (illustratør), Anders Hällzon (illustratør) og Gunilla Karlsson (illustratør).

Genesis 2008 Innbundet

Boken inneholder kakeoppskrifter fra Lindesnes i sør til Karasjok i nord. Her bidrar menigheter både i Norge og i Sverige med sine beste serveringstips, til vanlig kirkekaffe og kirkekaffe når det er fest. Du får du oppskrifter på hvetebakst, småkaker, formkaker og brød. Har register.

Denne boken er proppfull av gode oppskrifter når du skal lage kakemat til mange. Her får du kakeoppskrifter fra Lindesnes i sør til Karasjok i nord, menigheter både i Norge og Sverige bidrar med sine beste serveringstips, til vanlig kirkekaffe og til kirkekaffe når det er fest. Attåt serverer vi nostalgiske bilder og fortellinger, de beste bordbønnene og tanker omkring kirkekaffen før og nå. Ny inspirasjon til å utvikle den kirkekaffen du pleier å delta på får du også. Sist, men ikke minst får du også en nyskrevet bordbønn med melodi, spesielt beregnet til bruk ved kirkekaffe. Vidar Kristensen har skrevet tekst og Per Tveit melodi.

Forlag Genesis

Utgivelsesår 2008