Kennedy må dø

Kolofon 2018 Heftet

Jeg er Edouard Lefevre, alias Ed Lef eller bare Lef, egentlig belgier, men tilhører verden. Jeg er renholder og skadedyrbekjemper - gjør viktige jobber som ingen andre vil ta i. Jeg er utdannet av min legionærfar og finslipt i Fremmedlegionen.
Etter min avskjed med ære, blir jeg medlem av et eksklusivt, hemmelig forbund av eks-legionærer som tar oppdrag over hele verden. Nå er jeg tjenesteyter på høyeste internasjonale nivå. Jeg kan velge og vrake mellom de feiteste og mest krevende oppdrag.
Soldaten er opplært til å hate fienden. Jeg går til jobben uten pasjon. Derfor går jeg raskeste, sikreste og mest effektive vei til målet. Men er jeg ond for det? Er det noe i veien med samvittigheten min, om jeg har noen?
Jeg ser ingen hensikt i å bringe smerte, og jeg liker ikke blod. Tortur er like nedverdigende for torturisten som for offeret. Når det blir nødvendig, er det kun et virkemiddel.
Mordet på president Kennedy 22. november 1963 er fortsatt en gåte. Nå avslører jeg "det mystiske siste skuddet". Etter Kennedy-drapet er jeg jaget over hele USA, men jeg regner med å være smartere enn CIA, FBI og alle de andre.

Forlag Kolofon

Utgivelsesår 2018