Keiserens skatt

av (forfatter), Per Demervall (illustratør) og Tom Thorsteinsen (oversetter).

Buster Nordic 2021 Innbundet

Det er vår og vikingene skal seile til Miklagard. Men Siri får ikke bli med! Faren hennes, høvdingen, sier at hun er for liten. Og jente! Men hvis han tror det vil stoppe henne, tar han feil. Hun gjemmer seg om bord. Det er også et mystisk skrin på skipet, som må leveres til keiseren selv. Skurkene Ivar og Grim leter også etter skrinet, og Siri må bruke alt sitt mot og all sin oppfinnsomhet for å beskytte det. Heldigvis får hun hjelp av Zack, en gutt hun møter i Miklagard. Men hvem er han egentlig?

«Med et fartsfylt manus, detaljerte illustrasjoner og en tøff, liten jente i hovedrollen, blir Siris eventyr en lese - opplevelse for alle aldre. Ikke minst klarer serien å formidle en historie om kulturmøter i middelalderen, som bør fortelles oftere i vår tid.»
Det svenske forskningsinstituttet i Istanbul

«Serien om den modige og sjarmerende vikingjenta Siri er intet mindre enn et mesterverk. En klassisk tegneserie
for barn, helt på høyde med de beste fra Europa.»
Sture Hegerfors, Det svenske tegneserieakademiet

Buster Nordic er stolt av å kunne utgi «Siris Eventyr». Det er en flott tegneserie om vikingjenta Siri, og retter seg mot både jenter og gutter i alderen 9 til 12 år.

Keiserens skatt er den første boken i serien og utgis samtidig med bind 2: Mimers gåte.

Forlag Buster Nordic

Utgivelsesår 2021