Keiser & kors

Genesis 2018 Heftet

FORFATTERENS EGNE TANKER OM BOKEN OG SERIEN:
I denne serien ønsker jeg å ta dere lesere med på en reise opp gjennom kirkehistorien. Vi begynner fortellingen med de aller første kristne, men det er mitt ønske å skrive meg helt fram til vår egen tid.Det er svært mange spennende personligheter fra ulike århundrer som det kan være vel verdt å stifte nærmere bekjentskap med! Kanskje har også en del av dem noe å si oss i dag? Jeg tror det går en rød tråd tvers gjennom hele kirkehistorien. Til tider har denne tråden vært blodrød. Ofte ble de som ivaretok det opprinnelige budskapet ansett for å være kjettere. I mange århundrer befant den sanne kirken seg i hovedsak utenfor den offisielle kirken, og ble forfulgt av denne.

Men gjennom hele historien har Den Hellige Ånd vært i virksomhet, både innenfor og utenfor de rammene ulike kretser har gitt budskapet. I hver bok kommer jeg til å la én karakter fra persongalleriet få mer plass enn de andre. I denne første boken har jeg valgt Caligula. Han er litt perifer i forhold til bibelfortellingen, og befant seg på øya Capri, langt borte fra Palestina. Men jeg tror det er sannsynlig at de på Capri mottok mange brev om diverse hendelser i Jerusalem. Caligula spilte sin egen rolle i en brutal såpeopera full av intriger og svik, uten å forstå at verdenshistoriens største drama utspilte seg I hans samtid.

Forlag Genesis

Utgivelsesår 2018