Kathryn Kuhlman

hennes åndelige arv og dens innvirkning på mitt liv

av (forfatter) og Ella Gyri Groven (oppleser).

Kabb 2000 Kassett

Boken forteller historien om Kathryn Kuhlman, som ble den mest betydningsfulle kvinnelige evangelist som noensinne har levd. Den forteller også om hvordan Gud brukte hennes liv til å preke for og berøre livet til Benny Hinn.

KATHRYN KUHLMAN
Hennes åndelige arv og dens innvirkning på mitt liv.
Hennes liv fortsetter å berøre liv ut over hele verden - enn i dag. I 1973 ble en ung emigrant fra Israel også berørt - Benny Hinn. Inntrykket kunne ikke ha vært sterkere. "Herren lot hver preken, hvert mirakelmøte og hvert radioprogram jeg hørte av henne bli en sed i mitt hjerte. Det ble sådd inn i mitt liv. Det vokste. Det blomstret. Gud brukte Kathryn Kuhlman til å sette meg i stand for min tjeneste."Denne bemerkelsesverdige boken er ikke bare en dramatisk fortelling om hvordan den viltre, rødhårige villstyringen fra Concordia i Missouri, Usa, ble den mest betydningsfulle kvinnelige evangelist som noensinne har levd! Det er også fortellingen om hvordan Gud brukte hennes liv til å preke for og berøre livet til Benny Hinn.Benny Hinn har fulgt hennes femti år i tjenesten, og laget denne biografien om hennes liv. Likeså har Benny Hinn en evangelists innsikt når han tolker den virkningen Kathryn Kuhlman hadde på sin samtid. Hvordan hun brakte helbredelsesbudskapet i sin tid. Hvordan hun talte om Jesus slik at tusener ble berørt. Men vi får også innsikt i de personlige nederlag og kamper hun hadde.

Forlag Kabb

Utgivelsesår 2000