Kaptein Puma og den skrekkelige snødragen

av (forfatter) og Einar Lunden (illustratør).

Gyldendal 2004 Innbundet

Kaptein Puma og Mini drar ut for å undersøke hva som er på den nordlige halvdelen av den gule planet. Etter en urolig landing med stjerneskipet Rocambole, havner de i en øde by. Her møter de på flere utfordringer. Noen må få renset luften slik at abelsnaserne kan igjen få puste fritt. Dette er den andre boka om Kaptein Puma.

Spennende eventyr i verdensrommet Kaptein Puma og Mini har landet på en fremmed klode, som de velger å kalle Den gule planet. Her finner de liv: Paparoroker og Kokowawaer. To jungelfolk som lever i stadig fiendskap og truer med å utslette hverandre. I boken Kaptein Puma .; Den gule planeten kan vi lese om hvordan Kaptein Puma og Mini forsøker å hjelpe dem til å finne en fredelig løsning.Etter besøket i den sørlige jungel, setter Kaptein Puma og Mini kursen mot nord. De har hørt at det skal finnes noen høye, hvite fjell . et sted hvor luften ustanselig er full av hvite fjær. Og der .;- i dype huler .; skal det bo et merkelig folk . Men den første de treffer er den skrekkelig dragen, vil de klare å unnslippe?Tor Åge Bringsværd er tilbake der han startet, med spennende science fiction.fortellinger som også kan si oss noe om den verdenen vi lever i.

Utgivelsesår 2004

ISBN13 9788205325920