Kaoskontroll

en bok om å ta kontroll over hverdagen

av (forfatter) og Bianca Rathgeb (illustratør).

Steg for steg forl. 2017 Heftet

Lever du med en diagnose, som ADHD, tett innpå? Føler du deg fanget i hverdagskaoset? Da vil du ha stor nytte av å lese denne boken, der du trinn for trinn får kunnskap og verktøy som hjelper deg til en bedre hverdag. Som voksen med ADHD og mor til to diagnosebarn savnet jeg spesifikk informasjon om hva jeg skulle gjøre for å finne veien i kaoset. Det ble til Kaoskontroll og mye mer. Dette er ikke en generell bok om ADHD, det er en bok om å finne klarhet, struktur og ro i en hektisk hverdag med ADHD, diagnoser og annerledeshet. Selv om du ikke blir klokere på medisin, nye hjelpemidler, hvordan kontrollere systemet eller lærer å få andre til å løse dine utfordringer, er dette det beste verktøy du kan investere i for deg selv og din familie akkurat nå. Faktisk, så handler den vel kun om hva du kan gjøre selv for å få det bedre. Hvordan du prioriterer, gjør gode valg og finner metoder og strategier som fungerer for akkurat deg og dine. Har jeg alle svarene? Neppe. Vet jeg at boka kan hjelpe deg? Absolutt! Selv om den kanskje ikke gjør det. Det vet vi ikke før du har lest boka og testet ut verktøyene. Har du noe å tape?

Forlag Steg for steg forl.

Utgivelsesår 2017

«Uroen som jeg sakte, men sikkert ble klar over at jeg bar med meg; først som et løpsk snakketøy og en vill fantasi, deretter i trangen til å holde på med noe hele tiden. Uroen i tenårene ble etterhvert til en uutholdelig «kløe» i kroppen og hodet. Et trykk innvending jeg ikke maktet å forholde meg til.»