Omtale fra Den Norske Bokdatabasen
Boka drøfter blant annet ledelse som forførelse, hvordan organisasjoner produserer samvittighet, hvordan sure gubber utgjør en forretningsnorm, og på hvilken måte bedrifters identitet konstrueres gjennom forbrukerens følelser. Videre diskuteres ufølsomme metaforer og følsom kroppslighet ut fra både pragmatiske, funksjonelle, symbolske og eksistensielle perspektiver. Gjennom følelser aktiveres nye blikk på organisasjonslivet - og på bedrifters verdimessige rolle i samfunnet. Her samles en rekke ulike forskningsbidrag fra mange fagfelt for å belyse og klargjøre hvordan fokus på emosjoner kan skape en større forståelse av arbeidslivets mangfoldige praksis.
Omtale fra forlaget
Forlag Cappelen Damm akademisk
Utgivelsesår 2005
Format Heftet
ISBN13 9788202256708
EAN 9788202256708
Språk Bokmål
Sider 316
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket0 bokelskere følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verket